Isnin, 27 Ogos 2012

Usain Bolt Serius Sertai Manchester United

 
 
BOLT memegang jersi United bernombor 963 sebagai 
signifikan dengan catatan masa 9.63s yang dilakarnya pada Sukan Olimpik 2012 
di London baru-baru ini. 

 MANCHESTER – Pelari terpantas di muka bumi, Usain Bolt mengulangi hasratnya untuk menyertai kelab gergasi England, Manchester United.

 Bolt pernah menyuarakan hasrat tersebut sebaik melakar rekod baharu dalam acara pecut 100 meter pada temasya Sukan Olimpik 2012 di London baru-baru ini.

 Dia kemudiannya dilaporkan telah bersemuka dengan pengurus United, Alex Ferguson sebelum pasukan kegemarannya itu menewaskan Fulham 3-2 dalam aksi Liga Perdana England di Stadium Old Trafford malam kelmarin.

 “Saya bakal menjadi pemain terpantas dalam skuad United. “Justeru, saya percaya mampu membuat perubahan yang besar bersama kelab ini,” kata Bolt kepada Ferguson.

 Bolt dilaporkan kembali semula ke London selepas memenangi acara 200 meter dengan catatan masa 19.58 saat pada kejohanan olahraga Liga Berlian Lausanne, Switzerland pada Rabu minggu lalu.

 Kehadiran pelari sensasi Jamaica itu di Stadium Old Trafford malam kelmarin turut mendapat sokongan bergemuruh penonton yang mendesak Ferguson supaya mendapatkan khidmat Bolt pada masa terdekat.

 Selain itu, Bolt juga dihadiahkan jersi United bernombor 963 – signifikan dengan catatan masa 9.63s yang dilakarnya di Stadium Olimpik, London tempoh hari.

 Rekod terpantas dunia acara 100m ketika ini juga masih dipegang Bolt iaitu 9.58s yang dilakukannya ketika Kejohanan Dunia di Berlin pada 2009. – Agensi

Tiada ulasan: